Van Iloilo naar Boracay - Reisverslag uit Yapak, Filipijnen van Sharvien Sahai - WaarBenJij.nu Van Iloilo naar Boracay - Reisverslag uit Yapak, Filipijnen van Sharvien Sahai - WaarBenJij.nu

Van Iloilo naar Boracay

Blijf op de hoogte en volg Sharvien

01 Januari 1970 | Filipijnen, Yapak

Moe dat we zijn...maar we hebben goed geslapen en dat hadden we zeker nodig na onze reis. Even op mijn telefoon kijken hoelaat het is. "Nederland geeft Spanje voetballes", huh mijn telefoon is van slag dacht ik. Even naar de uitslagen kijken, NL wint 5-1!!! Wow heb ik dat ff gemist. Even de doelpunten bekijken, niceee!
We waren klaar om naar de busstation te gaat aangezien we nog 6 uur in de bus moeten zitten naar Caticlan. Daar nemen we de boot (10 min) naar Boracay. Savonds aangekomen in Boracay, hadden we een goedkope dorm weteb te strikken, Tree house. Super chill maar wel warm in de kamer. Dus de volgende dag naar een andere hostel, Villa Romero. Die was prima. Beide lagen in station 3, rustigere gedeelte van het party eiland. Lekker genieten van het strand en prachtig heldere water. Een van de mooiste stranden van de Filipijnen zijn hier te vinden. Savonds gingen we even langs een aantal clubs in station 1. Er waren vooral lokale mensen en koreanen/chinezen/japanners of wat het ook moest voorstellen. Niks voor ons in ieder geval. Maandag 16 juni hadden we in de avond de Pubcrawl gedaan. Samen met 40 anderen gingen we langs 5 bars en deden we tussendoor spelletjes op het strand. Iedereen had een shirt van de pubcrawl waar we onze naam op moesten schrijven, zo kon je met iedereen ff een babbeltje maken (sjaporten ;). Natuurlijk waren wij opeens Shava en Ali Baba. Het was een geweldige avond waar we genoeg mensen leerden kennen. We eindigden met een silence disco. Daarna gingen Ali en ik nog ff 2e helft van Por - Dui kijken. De volgende dag lekker chillen op het strand aangezien Frendz resort eigen ligbedden aan het strand had die we mochten gebruiken. Onze mattie Dennis beheerde dit gebied hier. Daarna nog ff een potje voetballen met 3 lokale jochies. Uiteraard heeft mijn team gewonnen met 10-9 maar wij hadden ook 1 speler meer. Ali en Alex tegen Shava, Jojo en Benjamin (zij hebben waarschijnlijk ook andere namen). Daarna trakteerden we de gastjes op een ijsje. De volgende dag was alweer tijd om te vertrekken dus pakten we de bus naar Kalibo en vlogen we woensdag 18 juni naar Manila.