TAO Philippines 2/2 - Reisverslag uit Coron, Filipijnen van Sharvien Sahai - WaarBenJij.nu TAO Philippines 2/2 - Reisverslag uit Coron, Filipijnen van Sharvien Sahai - WaarBenJij.nu

TAO Philippines 2/2

Blijf op de hoogte en volg Sharvien

01 Januari 1970 | Filipijnen, Coron

Na het ontbijt gingen we naar een goede plek om te snorkelen, waar we ook enkele oude boten onder water konden checken. Natuurlijk zagen we vele soorten vissen in het heldere water. Dit deden we wel enkele keren op een dag. Steeds verschillende plekken om te zwemmen, snorkelen of gewoon om te genieten van een prachtige strand met een schitterend uitzicht. Ondertussen zorgde Marjo onze chef voor vers eten dat altijd heerlijk smaakte. Ja hoor kraboe, tonijn, inktvis, en andere soorten vis werden allemaal bereid. Maar ook groenten zoals oker, pompoen evenals zoete aardappelen, gecaramelliseerde banaan, salades etc. Ver van de pers! ontbijt en lunch waren altijd op de boot met een mooi uitzicht. Daarna gingen we naar dr basecamps. TAO heeft 15 basecamps tussen Coron en El Nido. Afhankelijk van de route (dat dagelijks verschilt ivm wind, stroming etc) gaan we naar de basecamp om te overnachten. Op de basecamps woont de lokale bevolking en zijn er verschillende hutten waar wij in kunnen slapen. Natuurlijk gingen we eerst samen sporten. De ene keer volleyballen en de andere keer basketballen. Altijd leuk als je tegen de crew speelt of een mix van de lokale bevolking. Vervolgens konden we de bedden opmaken en werden de klamboes opgehangen. Daarna avondeten op de basecamp. De eerste avond speelden we hints in 2 groepen, erg grappig met een internationaal gezelschap! De tweede avond gingen we basketballen en hadden een daarna een mooie avond met karaoke. Vooral Roman was kiek! De mooie LJ die daar woont mag ik natuurlijk ook niet vergeten..
Dag 3 weer de zee op uiteraard en was iedereen nog erg moe van de dag ervoor dus gingen we redelijk vroeg slapen, behalve Z, Liisa, Kevin en ik. Wij bleven nog gezellig chillen en gingen pas later slapen. Dag 4 kwamen we bij onze laatste base camp aan. Enkele gasten waren al ziek geworden maar uiteraard geldt Survival of the fittest (precies ik was niet ziek en hetzelfde gold voor Aymen). Laatste avond was ook gezellig en kregen we eindelijk gosj te eten, hmmm. Daarna nog gezellig geweest met de 3 filipino's en Jovani voordat we gingen slapen. Laatse dag gingen we naar El Nido, en net voor het einde gingen we nog lunchen op een andere base camp van TAO. Vergeet niet dat het dus op een eiland was met een prachtige strand, helder water, onder de palmbomen, lunch geserveerd op bananenbladen en lekker met de hand eten... Daarmee kwam onze expeditie ten einde!
Na de expeditie spraken we met de groep af en een aantal van de crew om in El Nido gezamenlijk te gaan dineren. Het was immers Ali zijn verjaardag. Er werd gezongen voor Ali door een live bandje en de meiden grepen hun kans om ff met the man himself te dansen. Het was een perfecte afsluiting!

• 23 Juni 2014 - 23:49

Chandra:

Ha Sharvien,
    wat gezellig allemaal . De ondernemingen zijn gaaf. Het is zo leuk om te lezen wat je allemaal doet.
    geniet ervan ,xxx mausie✈✈✈