Borneo it is - Reisverslag uit North Port District, Filipijnen van Sharvien Sahai - WaarBenJij.nu Borneo it is - Reisverslag uit North Port District, Filipijnen van Sharvien Sahai - WaarBenJij.nu

Borneo it is

Blijf op de hoogte en volg Sharvien

01 Januari 1970 | Filipijnen, North Port District

Maandag 23 juni, we arriveerden rond 11.15 uur in Kota Kinabalu en vertrokken gelijk naar onze hotel. Hoofdreden dat we hier een tussenstop maken is dat het goedkoper is om op deze manier naar Bali te gaan.
We kozen ervoor om hier 4 dagen te blijven. De eerste dag was lekker relax, beetje verkennen. Op naar een shopping mall met een foodcourt, kijken of we wat lokale snacks kunnen bemachtigen. Ja hoor lekkere foodcourt waar allemaal locals eten, dan moet het wel goed goedkoop zijn. En dat was het ook! In de middag zijn we nog naar een handycraft market gegaan waar we onze boomerangs hebben gekocht. Nu moeten we deze alleen nog ergens uittesten. Misschien in Bali...
Savonds naar de nightmarket dat precies voor ons hotel wordt opgezet elke avond. Gezellig, maar al snel raak je hierop uitgekeken. Savonds afgesproken met Pieter (klasgenoot van HBO) en zijn reisgenoot (ook Pieter) om samen Ned - Chi te kijken. Heerlijke ligstoelen met een projector op het plafond. Dikke prima! Reden tot juichen hadden we gelukkig met de 2 - 0 winst. De volgende dag op naar het strand waar wij natuurlijk als enige op het heetste moment van de dag te vinden waren. Veel heel veel mini krabben op het strand. Het was lekker uitwaaien en toch nog ff een duik nemen om af te koelen. Vervolgens nog een drankje en beetje relaxen. Savonds was er niet veel te doen dus adviseerde Wendy, de manager van het hotel, ons om naar de bios te gaan, X - Men. Dat was zeker de moeite waard. Maar een partij koud dat het was in de zaal. We zagen nog een schakelaar voor de airco dus wij natuurlijk proberen om het uit te schakelen. Bleek dat het lichtschakelaars waren...hmmm! We waren ook de enige gasten met korte broeken en shirts in de zaal. Andere mensen hadden zelfs jassen aan. Nja om het te compenseren gingen we maar in het midden zitten in de hoop dat het daar oke was. En het waren goede plekken die eigenlijk gereserveerd waren voor anderen, mja toen de film begon waren ze nog vrij. 10 min later kwamen er nog steeds mensen binnen. Apart! NL regel, wees blij dat je dan de zaal nog in mag! De volgende dag moesten we vroeg opstaan. Eerst gingen we naar Gaya Island om daar een jungle trekking te doen van 4km vervolgens namen we de grootste kabelbaan ter wereld van eiland tot eiland. Sapa Island was de bestemming. Leuke ervaring, maar jammer dat het zo kort duurt natuurlijk. Op Sapa Island lekker relaxen op het strand en zagen we zelfs een varaan. Pff indrukwekkende beesten zullen we maar zeggen. Terug naar het vaste land van Borneo zagen we een indoor soccer arena waar locals aan het voetballen waren, 5 - 5. We vroegen of we mee mochten doen. En al gauw waren we 1 van hun. Leuke gasten. Of ze mij ook relax vonden weet ik niet zeker aangezien er 2 K.O. gingen na een duel. Haha ik voelde het ook wel, maar kon wel door. Team van Ali won de wedstrijd met 11 - 15 ongeveer. Hoewel wij maar een half uur meededen voelde het alsof we al uren aan het spelen waren. Na het voetballen vroegen ze ons om nog ff te chillen en een drankje te doen. Erg gezellig. Daarna weer naar huis om ff op te frissen en daarna te eten. De volgende ochtend stond Transformers op de planning en daarna richting de luchthaven. Dus vroeg opstaan en alles inpakken. Voordat de film begon nog ff wat inkopen gedaan in de outlet shop. De film was weer nice en we verlieten Kota Kinabalu alweer. Op naar Bali...