Bandung - Reisverslag uit Sapa, Filipijnen van Sharvien Sahai - WaarBenJij.nu Bandung - Reisverslag uit Sapa, Filipijnen van Sharvien Sahai - WaarBenJij.nu

Bandung

Blijf op de hoogte en volg Sharvien

01 Januari 1970 | Filipijnen, Sapa

Om 23:00 ging onze nachttrein naar Bandung. We hadden deze tickets door ons hotel laten boeken dus alles was prima in orde. We kwamen ruim op tijd aan op het station en hadden daar zelfs wifi. De trein was ook op tijd (NS leerpunt). We hadden de luxe tickets gekocht dus we zaten goed en hadden een deken en oplader bij ons. In de nacht werd het alleen wel erg koud door de AC. Maar dat overleefden we wel. De treinreis duurden iets van 8 uur. Dus eenmaal aangekomen in Bandung namen we de taxi naar ons hotel. Klein, maar schoon en nieuw. Dus een prima verblijf. We besloten om wat uit te rusten en rond te lopen bij de vele outlet winkels. Hier mijn Brazilie shirt gekocht (iedereen dacht waarschijnlijk wat een loser na die 7-1 vernedering), nog even langs een Nederlandse bakker gegaan en zijn specialiteit geproefd. Onderweg kwamen we een demonstratie tegen over de situatie in Israel en Palestina. De indonesiers watenr tegen Israel en kwamen op voor de Palestijnen. Ali liep zelfs een groot stuk mee met de demonstratie en liet de mensen ff wat Iranisch temperament zien.
Op de terugweg gingen we langs de travel agents aangezien we de theeplantages of rijstvelden wilden zien. Bleek dat alles erg moeilijk was om te regelen voor de volgende dag. Na verschillende agents benaderd te hebben hadden we er 1 gevonden waar we alles hadden geregeld. De volgende ochtend om 06:00 uur werden we opgehaald door Topan (driver) en Ariel (soort van omgetoverde gids die werkte voor de travel agent). Samen gingen we op pad naar Ciwidey. Eerst naar de krater, wat erg mooi was. Daar mooie foto's genomen en vooral wanneer de zon doorbrak schoten we raak! Even keilen van langs de kant en een wedstrijdje doen wie het verst kan gooien. Maar we weten natuurlijk allemaal wel wie de winnaar was. Hoef ik verder niet meer op in te gaan. Op de parkeerplaats zagen we een groep jongens voetballen, we vroegen om mee te doen en al gauw waren we bezweet en speelden we een leuke pot. Daarna gingen we door naar de theeplantages. Heel mooi en nieuw voor ons. We gingen naar 2 plekken waar we deze goed konden zien. Daarna door naar de lake, maar dat was niet heel bijzonder eigenlijk. We besloten naar de strawberry farm te gaan om onze eigen aardbeien te plukken en te kopen (later hadden we spijt dat we niet meer hadden gekocht aangezien ze heerlijk waren). Ons laatste stop zou bij een natuurlijke bron zijn, maar opeens begon het te regenen en we waren ook behoorlijk moe dus besloten we terug te gaan. Samen gingen we ff eten en werden we afgezet in ons hotel. Helaas botste Topan heel lichtjes tegen de auto voor ons aan, maar was er nauwelijks schade. In NL zou zeker de politie komen maar hier is het zelf ff checken en gewoon doorgaan. Hier zaten we ook nog een tijd in de file. savonds besloten we uit te rusten om de volgende dag naar Jakarta te gaan treinen.