Jakarta, miljoenenstad - Reisverslag uit Bujaoen, Filipijnen van Sharvien Sahai - WaarBenJij.nu Jakarta, miljoenenstad - Reisverslag uit Bujaoen, Filipijnen van Sharvien Sahai - WaarBenJij.nu

Jakarta, miljoenenstad

Blijf op de hoogte en volg Sharvien

01 Januari 1970 | Filipijnen, Bujaoen

Zondagochtend 13 juli komen we aan in Jakarta. Een treinreis van ongeveer 3 uur vanaf Bandung naar Jakarta. Rijstvelden en mooi natuur waren het standaard uitzicht gedurende de reis. Zoals altijd hebben we toch even geslapen in de trein, dit keer wel heel kort aangezien we de trein bewust overdag hadden genomen om het uitzicht te checken. We hadden vanuit Ciwidey aarbeien geplukt die vandaag rijp zouden zijn, dus gelijk maar even testen of het klopt. Ja hoor! De aardbeien waren weer heerlijk. Eenmaal aangekomen in Jakarta verdween het natuur en zagen we grote gebouwen. Jakarta is dan ook niet voor niets de 1 na meest bevolkte stad/regio ter wereld. Overal gebouwen, alles op elkaar gepropt en vol met uitlaatgassen en files! Ali zijn ogen brandden regelmatig en zelf ik voelde af en toe de gassen in mijn ogen. De temperatuur was om te zweten natuurlijk! Alle reizigers die we zijn tegengekomen gaven aan dat Jakarta een opstapplaats is en dat er verder niks te doen is, zo bevestigde Sella ook (die daar een half jaar heeft gewerkt). Helaas hebben we hem niet kunnen ontmoeten aangezien hij weer ergens anders aan het chillen was (Sri Lanka). Na overal gedurende ons reis de Tune Hotel gezien te hebben op onze app, hebben we het dit keer maar geboekt. Klein, maar opzich prima te doen en alles was natuurlijk schoon. De eerste avond rondgelopen in de plaatselijke pasar en daarna wat eten gehaald in het restaurantje naast ons hotel, fried rice with lamb hmmm. Zeer zeker geslaagd en niet de laatse keer dat we het bestelde. De volgende dag flink rondgelopen in Jakarta, shopping malls en grote central park etc. en savonds zijn we naar een couchsurfing meeting gegaan. Hier kwamen we weer veel mensen tegen maar toch wel veel lokale jongeren en minder reizigers. Toch was het een leuke avond waar we zowat iedereen voor de gel hielden. Zo sliepen we bijvoorbeeld in het central park en hebben we aan de overige parkbewoners gevraagd om een oogje in het zeil te houden op onze spullen. De volgende dag zouden we vliegen naar Kuala Lumpur, dus gingen we terug om wat uit te rusten. De volgende ochtend toch even een goed ontbijtje scoren, jaja fried rice with lamb haha, en op naar het vliegveld. Hier kwamen we ruim op tijd aan dus konden we alles rustig aan doen. Nadat we hadden ingecheckt namen we nog even een kijkje in de taxfree shop. Opeens hoor ik daar mijn naam: MR Sharvien Sahai?? Heus kent iemand daar mijn naam dacht ik....hmmm
Staat er daar een gast van de airport die aangaf dat onze vliegtuig ging vertrekken!! Je had ons moeten zien, alsof we iets gestolen hadden, zo snel renden we door alles heen. Normaal gesproken konden we altijd 20-30 minuten voor vertrek het vliegtuig nog binnenwandelen, dit keer moesten we dus blijkbaar driekwartier tot een uur vantevoren daar zijn. Staan er ook 3 er AirAsia toestellen te wachten, wij vragen welke het is en op naar de middelste! Eenmaal aangekomen zat natuurlijk de hele wereld op ons te wachten, maar maakt niet uit, wij hadden tenminste onze workout gehad voor deze dag. Super relax was dat er niemand op mijn rij zat dus niet ik kon relax zitten en zelfs liggen. KL here we come!