Van mind your step naar kopiroti - Reisverslag uit Ermita, Filipijnen van Sharvien Sahai - WaarBenJij.nu Van mind your step naar kopiroti - Reisverslag uit Ermita, Filipijnen van Sharvien Sahai - WaarBenJij.nu

Van mind your step naar kopiroti

Blijf op de hoogte en volg Sharvien

03 Juni 2014 | Filipijnen, Ermita

Yes eindelijk tijd om te vertrekken. Pa, ma, Satish en mausi gaan gezellig mee om me uit te zwaaien op Schiphol. Natuurlijk wanneer we een keer met de auto naar Schiphol gaan, hebben we weer 1000 omleidingen, mja waarschijnlijk is dat al een voorbereiding op het backpacken. Of zijn het juist signalen om niet weg te gaan...
Het laatste was het natuurlijk niet. Na rustig op Schiphol afscheid te hebben genomen begint mijn echte reis, alles alleen regelen van Amsterdam tot Abu Dhabi tot Manila. Maar alles gaat zowat vanzelf. Met een goed hart kon ik het vliegtuig van Etihad instappen, waar ik overigens nog nooit mee had gevlogen.
De grote vraag is dan natuurlijk: wie heeft de eer om naast mij te zitten (hahahahahah NOT). De gelukkige was Karin de politieagente uit Rdam die op weg was naar Bangkok. Nee niet om het leger daar de les te lezen maar gewoon om rond te reizen. Super relax was het en we moedigden elkaar aan om onze camera's onder controle te krijgen.
Na ruim 6 uurtjes waren we aangekomen in Abu Dhabi, maar ik was zo moe dat ik niet eens de puf had om hier langs de winkels te gaan. Er waren van die ligstoelen die op een of andere manier mijn naam wisten en me zachtjes naar zich toe riepen. Dus de eerste beste ligstoel dat nog vrij was, was voor 3 uur besteed aan mij. Eindelijk konden we naar onze vliegtuig. Alleen zou het nu nog 9 uur duren om in Manila aan te komen. Pff wat ga ik al die tijd doen??? Stomme vraag natuurlijk aangezien mijn biologische klok op tilt was ging ik lekker slapen. De eerste maaltijd sloeg ik over, de tweede ook, maar de derde (noodlesoep) niet. Even bijtanken en daarna weer slapen :p.
Helaas zat er dit keer wel een bobojantje naast me. Jonge jonge jonge, die bleef maar eten, maar proberen Engels te spreken ho maar.
Wonderbaarlijk genoeg had ik bijna geen last van mijn oren tijdens het landen. Superchil!! Eenmaal geland op Manila voelde je direct de hitte (30-35 graden). Het eerste wat ik zag toen ik het vliegtuig uitstapte was Kopiroti. Geen idee of het eetkraam trekjes had van onze eigen roti maar ik voelde me al direct thuis! Uiteraard geen airco op de luchthaven en natuurlijk kwamen er ongeveer 4 vliegtuigen tegelijk binnen waardoor het bij de immigratie een en al chaos was. Heb daar wel een uur gestaan met al die slampampers. Pff volgens mij hadden de ambassades een jetlag ipv de passagiers! Gelukkig had ik binnen een minuut mijn backpack (logisch als we zo lang moesten wachten bij de immigratie). Op naar de taxi om naar het hostel te gaan waar Ali op me zal wachten. Ali is namelijk smiddags al aangekomen in het hostel Where 2 Next. Taxi had ik al snel gefixt dus ik arriveerde rond 00:30 lokale tijd (04/06) in het hostel. En inderdaad Ali was al hier. We waren blij dat we allebei een goede reis hebben gehad! Helaas was onze 2pers kamer zonder airco maar met ventilator zo heet dat we niet konden slapen, ondanks zo'n lange reis. Dus besloten we om 02:00 maar een rondje te gaan lopen in onze pyjama. Het was nog best druk op straat ook! Toen toch maar terug om een beetje uit te rusten, pas rond 05:00 vielen we in slaap en konden we rusten...

  • 07 Juni 2014 - 05:24

    Jay:

    Se brada,
    Dus kort samengevat... Je heb een agente geplayed... Je heb geslapen en gegeten... Ideale vakantie lijkt mij.
    Gelukkig heel aangekomen. Veel plezier verder
    Laterzz

  • 07 Juni 2014 - 13:52

    Glenn:

    Hoi Sharvien,
    Blij te horen dat je naar je zin hebt.
    Wat een lange reis.
    Ik zal je reisverslagen zeker volgen.
    Keep on moving and discover the world.
    Respect and warm greetings to you.
    Mausa Glenn


  • 07 Juni 2014 - 13:52

    Glenn:

    Hoi Sharvien,
    Blij te horen dat je naar je zin hebt.
    Wat een lange reis.
    Ik zal je reisverslagen zeker volgen.
    Keep on moving and discover the world.
    Respect and warm greetings to you.
    Mausa Glenn


  • 07 Juni 2014 - 13:52

    Glenn:

    Hoi Sharvien,
    Blij te horen dat je naar je zin hebt.
    Wat een lange reis.
    Ik zal je reisverslagen zeker volgen.
    Keep on moving and discover the world.
    Respect and warm greetings to you.
    Mausa Glenn


  • 07 Juni 2014 - 20:59

    Martijn:

    Goed gedaan pik!
    Lekker genieten en maak er een mooie reis van

  • 09 Juni 2014 - 09:20

    Chandra:

    Hoi,Sharvien
    Bij te horen dat je goed aangekomen bent. Je reis is gestart. Geniet van je mooie tijd. Ik blijf je volgen. Bij comeback hoor ik uiteraard on Life. Het gaat je goed. Liefs,mausie

  • 10 Juni 2014 - 12:24

    Sita:

    Hey mom, blij dat je goed maakt.We zullen je volgen, super om zo alles te kunnen lezen.
    Het wordt vast een onvergetelijke reis ervaring voor je.Let goed op jezelf!!!!!!!
    Liefs, mama

  • 20 Juni 2014 - 22:55

    Chan Mamoe:

    Ai Boy....
    Me jalosoe....
    Maar is je gegund en
    Best of all...

    YOU DESERVE IT


    ENJOYZZZZZZZ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Ermita

Southeast Asia 2014

Backpacken!

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2014

KL I'm back

26 Juni 2014

Bali, I'm back!

13 Juni 2014

TAO extended

04 Juni 2014

Manila unpacked

03 Juni 2014

Van mind your step naar kopiroti
Sharvien

Actief sinds 29 Mei 2014
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 9536

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 20 Augustus 2014

Southeast Asia 2014

Landen bezocht: