Manila unpacked - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Sharvien Sahai - WaarBenJij.nu Manila unpacked - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Sharvien Sahai - WaarBenJij.nu

Manila unpacked

Blijf op de hoogte en volg Sharvien

04 Juni 2014 | Filipijnen, Manilla

We vielen dus pas om 05:00 uur in slaap. Veel hadden we niet uitgerust aangezien om 08:00 ontbijt (inclusief in het hostel) op de planning stond. In andere woorden was deze ochtend dus nog zwaarder dan de gehele reis ervoor :p
Ontbijt bestond uit sneetjes wit brood, kaas/jam/pasta, fruit (aam, bakove en meloen), thee. Kaas uit een potje net als pasta, niet echt mijn ding. Jam was prima voor mij. Brood kon je ook nog roosteren als je wilde :-)
Ali had de dag ervoor al kennis gemaakt met enkele backpackers. Zo zat onze Duitse backpacker al 2 uur te chillen bij het ontbijt en schoven wij aan bij een Chinese chick. Na eem babbeltje en ontbeten te hebben besloten we om ff een rondje te lopen in de Robinson mall om de hoek. Veel winkels hier, best leuke ook en er waren ook veel westerse merken. Hier kregen we toch snel weer honger na enkele uren dus besloten we om de maccie maar ff te testen om 11:00 uur..slecht ik weet het, maar mijn biologische klok was nog steeds niet in orde. Op de terugweg even langs de 7 eleven om water te halen en weer terug naar onze hostel. We wisten dat we over enkele dagen van Manila naar Coron (daar begint onze tao philippines expidition) moesten gaan dus besloten we op internet naar transportmogelijkheden te bekijken en daarna langs enkele travel agents te gaan om wat informatie te verkrijgen. Vliegen of met de boot??
Gezien het denken aan onze budget mode kozen we voor de goedkoopste optie: zwemmen! euhh ik bedoel boot. Vervolgens stond ons ook al de volgende uitdaging op de loer. De expidition eindigt in El Nido, maar hoe gaan we Palawan (eiland) naar Boracay (ligt op een andere eiland)?? Na vele opties te hebben bekeken bleek de beste optie te zijn om vanuit El Nido de bus te nemen naar Puerto Princesa en daar de vliegtuig te nemen naar Iloio. Van daaruit kunnen we Boracay gemakkelijk bereiken..
Nu nog de tickets kopen en we zijn er! Online kon natuurlijk maar we besloten om onze tickets direct bij de aanbieder te kopen in de winkel. Dat zou pas de volgende dag zijn en dan zouden we ook direct onze financien regelen. Vervolgens toch even onze kamers verandert maar een 6pers kamer met airco om daarna een middagdutje te doen omdat we nog kapot waren..
Wat een opluchting AIRCO....!!! Savonds nog even wat eten in de Robinson Mall en daarna gingen we wat relaxen in ons hostel samen met enkele andere backpackers..Daar leerden we onze nieuwe Filipijnse mattie kennen: Ace! Hij was lauw en we gingen met zn 3en chillen. We wilden een drankje ergens gaan doen. Ace wist enkele lauw plekken in Manila die wat beter ontwikkeld waren dan onze omgeving dus namen we de taxi naar Eastwood (rond 23:00). Daar was het idd gezellig en we hebben hier al een groot scherm gespot om het WK te checken. Het was al best laat (rond 01:00) en niet al te druk dus we besloten om naar een ander plek te gaan nog iets verder maar daar bleek dat de meeste dingen gesloten waren dus gingen we terug naar huis. Eerst nog ff chillen met Chris van het hostel en daarna uitrusten...

Dit keer hebben we gelukkig goed geslapen, mja doordat we weer laat gingen slapen en we vroeg moesten ontbijten was het weer zwaar. Mja we moesten onze tickets en financien fixen dus dat deden we ook. Ace ging met ons mee en alles ging perfect!
Ali en ik wilde ff naar de lokale markt gaan in Divisoria en Ace moest daar in de buurt wat papierem regelen bij een vriend. Ace nam ons mee in de Jeepney daar naartoe. Wat een ervaring, lachen joh met al die lokale mensen! Iedereen kijkt ons toch al raar aan als we rondlopen dus ja waarom niet hun eigen transportmiddel gebruiken...
Eenmaal in Divisoria aangekomen was dit een enorme markt met vele producten..goedkoop zeker! Kwaliteit waardeloos, mja lekker boeiend. Ace zn mattie was er pas over een uur dus maakten we hier een rondje en gingen daarna zn papieren fixen en uiteindelijk terug naar de Robinson Mall om daar te eten. Ik besloot om adobo te proberen, nationaal gerecht in de Filipijnen (rijst met vlees in soya saus). Gewoon prima te eten hoor! Maar Ace zei dat het niet de echte was zoals hojr die kent, want die heeft normaal gesport meer uien knoflook. Nja het kan dus alleen maa toch beter worden voor mij :-D
Terug in het hostel wat chillen met Luke, onze Amerikaanse backpacker en daarna stond de meeting met Robert (klasgenoot op HBO/EUR) op de planning. Helaas lukte dat niet meer wegens onze schema's maar dat houden we sowieso tegoed. Ali en ik besloten om ff een drankje te gaan doen op de hoek..was een prima avondje! !

06/06 is alweer onze laatste dag in Manila want de ferry vertrekt om 17:00 uur en we moeten daar rond 14:00-15:00 zijn. Dit keer maar goed uitslapen om uitgerust aan de 14 urige boottocht te beginnen. Geen wekker voor ontbijt dit keer...
Dit is gelijk de laatste keer dat we geen wekker meer zetten want we werden om 12:00 pas wakker nadat Ace zei dat het al zo laat was (hij sliep ook op onze kamer). Pff toch weer haasen want we moesten nog ontbijten/lunchen en onze backpack helemaal in orde maken om naar de pier te gaan. Eind goed al goed, maar was toch wel ff stressen. We namen afscheid van Ace en namen de taxi naar de ferry. De ferry viel ons behoorlijk mee. We kregen 2 maaltijden, er was airco en we hadden 2 bedden. Prima! 14 uur later waren we in Coron en relaxten we in onze hostel. Super gezellige tijd gehad met onze 2 Amerikaanse vriendinnen Kitty en Janet. Dezelfde dag hadden Nadia en Thomas ingecheckt (Zwitserland) die met ons de TAO expidition zouden doen. nog maar 1 nacht....

• 13 Juni 2014 - 15:04

Chandra:

Hai Sharvien
    wat leuk allemaal, veel gezien,veel matties ontmoet,nieuwe eten uitgeprobeerd.
    Super gaaf. Wel verstandig je wekker te gebruiken. Stressen is niet fijn.
    Geniet van je tijd,blijf voorzichtig.
    liefs,mausie
    xxx