KL I'm back - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sharvien Sahai - WaarBenJij.nu KL I'm back - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sharvien Sahai - WaarBenJij.nu

KL I'm back

Blijf op de hoogte en volg Sharvien

13 Juli 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dinsdag 13 juli, we hadden gelukkig onze vlucht naar KL niet gemist. Na een prima vlucht te hebben gehad was ik terug waar ik 4 jaar geleden ook al was. de omstandigheden waren compleet anders, toen met de familie een rondreis waar we enkele steden uitkozen om te verblijven. Dit keer backpacken met nog geen enkel plan van hoe of wat. Gelukkig hebben we een hostel geboekt voor de eerste nacht. Nadat we de public bus hadden genomen voor maar 10 ringgit, werden we gedropt in Chinatown, centraal gelegen in KL. Ik herkende direct de omgeving aangezien ik hier al eerder ben geweest. Drukte, kleding, hangende vlees, indiers en chinezen in overvloed! De hostel was niet echt heel relax, dus we besloten om de volgende dag naar een andere hotel te gaan in Chinatown. De tweede dag in KL besteedden we aan onderzoek doen waar we precies in Maleisie willen reizen en welke activiteiten we willen doen. Cameron Highlands en Taman Negara National Park stonden al op mijn lijstje, maar bleken tijdrovend en prijzig te zijn, aangezien over 6 dagen Ali Maleisie zal verlaten. In de avond besloten we om een Couchsurfing evens bij te wonen in de Reggeabar. In eerste instantie leek het niet zo boeiend dus besloten we met zn 2en op het terras te chillen. Later schoven er toch een aantal aan bij ons. Kim (NL) en Ishnavin (Mal). Navin bleek een toffe gozer te zijn die studeert in Rusland, als achtergrond een Sikh is en komt uit Maleisie. Kim was ook gezellig en zou in de nacht haar vriendin ontmoeten. Donderdag gingen Ali en ik naar de shopping malls, aangezien we in Borneo veel leuke kleding zagen en zelfs in Jakarta zagen we leuke kleding dat van Maleisie afkomstig was. We kozen om naar Pavillion te gaan, een van de duurste in KL. Het zag er natuurlijk picobello uit, maar way over our budget. Rondom Pavillion waren er andere kleinere malls, maar die vonden we niet zo boeiend. Helaas niet geslaagd in het shoppen dit keer, maar wel in het eten aangezien ze daar foodcourts hadden die goed te betalen waren. Eindelijk had ik mijn duck! De dagen beginnen nu wel te tellen, het is al vrijdag en Ali heeft zijn vlucht op maandag. We besloten om vandaag naar Sunway Lagoon Themepark te gaan, een aquapark inclusief enkele andere attracties, shopping mall en een dierentuin. We namen de public bus naar de themepark en probeerden natuurlijk weer korting te tegelen met onze collegekaarten. Eerst werd aangegeven dat het alleen voor Maleisische studenten was. Dus gaven we aan dat we exchange studenten zijn. Uiteraard vroegen ze dan ons Maleisische collegekaart, maar aangezien we zojuist zijj aangekomen en onze college pas volgende week begint, hadden we onze kaart nog niet hahaha. Toch kregen we ons korting niet, maar we kregen wel een gouden tip van de medewerker daar: ga naar de shopping mall, vraag een pasje aan zodat je korting krijgt op de winkels in de mall, maar daarmee krijg je ook korting op entree van het themepark (alleen wist niemand dat). Wij natuurlijk direct naar de mall om alles te fixen. Hier was een Nigeriaanse kerel de baas, en hielp ons perfect. Hij bleek super chill te zijn, kon goed Engels en hield van voetbal, de klik was er dus meteen! Met onze pasjes snel terug naar de ingang, dit keer een andere ingang. Nu werden we weer geweigerd voor de korting, de pasjes zouden zogenaamd alleen betrekking hebben op de winkels in de mall. Maar wij wisten natuurlijk wel beter dus bleven volharden, en ja hoor uiteindelijk gaven ze toe: 2 kaartjes voor de prijs van 1. Met eem extra goed gevoel genoten we van alle attracties. Gelukkig geen lange wachtrijen aangezien het Ramadan is en veel locals niet komen. Vuvuzela, absoluut onze favoriete glijbaan!! Zeker 10x vanaf geweest. Na de Aquapark nog in een spookhuis geweest waar je doorheen moest lopen en mensen je laten schrikken, beat grappig maar omdat Ali en ik vooraan liepen misten we alle kiek omdat ze mensen in het midden gingen laten schrikken. Als laatste gingen we in het schip. Deze ging over de kop. Wat een avontuur was dit zeg! In eerste instantie zeg je, nja boeiend dit hebben we ook in NL. Klopt, MAAR vraag maar aan Ali of die nog een keer zou instappen...Alles ging goed, we zaten goed vast en het was erg leuk. Vooral de ene keer dat we bijna over de kop gingen. Opeens hoorden we een klik van Ali zijn beveiliging. Ik kwam eerst niet meer bij van het lachen maar Ali was em aan het poepen aangezien we de volgende zwaai over de kop zouden gaan. Je had hem moeten zien!! Al gauw realiseerde ik me dat het best gevaarlijk kon zijn dus probeerde ik op een of ander manier zijn beveiliging vast te houden. Gelukkig was het maar 1 klik losser gegaan en zat hij nog steeds goed vast, maar toch wil je dat niet nogmaals meemaken. Achteraf natuurlijk kapot gelachen!! In de avond hadden we weer een andere Couchsurfing event, dit keer met diner bij Shah el Kheir in Bukit Bintang (waar ook het uitgaansleven plaatsvindt). Hier waren wel rond de 40-50 mensen bijeengekomen, inclusief Kim en haar vriendin Alicia. We ontmoetten hier enkele toffe mensen zoals Fabian, Mahya, Ricky en Massoud. Met eem groepje besloten we om daarna nog uit te gaan. Eerst naar Mango's waar een live bandje muziek maakte. Maar binnen een uur viel de politie binnen om Maleisische prostituees op te sporen. Blijkbaar de normaalste zaak van de wereld, maar voor ons toch wat ongewoon. Uiteindelijk werd de tent ook helemaal dichtgegooid haha...vul zelf maar in...Vervolgens door naar club Havana. Relaxe club met chille muziek en een volle bak. Hier kwamen we een groepje tegen met wie we childen, en de hele avond sprak ik Engels. Nadat Ali en ik op het einde Nederlands spraken, hoorde de jongste zus ons praten en bleek dat iedereen Nederlands was (Jiddo en Renate woonde in Maleisie en haar zusje en vriend waren op visite), grappig! En ja hoor op de terugweg hield de politie ons tegen, maar na wat gesjoemel konden we weer verder. De volgende dag, zaterdag, wilden Ali en ik in stijl afsluiten dus besloten we om voor 2 dagen een dure hotel te boeken met uitzicht op de Petronas Towers. Nadat we een gratis upgrade kregen waren we erg tevreden met het hotel. Mooi uitzicht, luxe badkamer waar we elke dag minimaal 2 keer gingen douchen (veel voor backpackers), een chille zwembad met prima uitzicht en een gym waar we eindelijk weer konden trainen. Savonds gingen we naar een helikopter platform voor zonsondergang en waar de de KL tower en Petronas konden zien in een 360 graden view. Entree was gratis, ongeloofelijk maar waar, alleen moest je een drankje kopen. Dit kostte ons ook maar 3 tot 5 euro dus was meer dan de moeite waard. Het uitzicht was fantastisch en er was zelfs een livebandje dat muziek maakte. Ook hier kwamen we de NL weer tegen maar spraken we vanaf het begin gewoon NL tegen elkaar haha. Daarna besloten Ali en ok nog ff te gaan trainen en zwemmen in ons hotel om vervolgens weer uit te gaan naar club Havana. Prima avond gehad maar het einde was dramatisch voor een toerist. Hij had ruzie met de bouncer en kreeg het zwaar te verduren. De volgende dag lekker uitslapen en niks op de planning. Inpakken geblazen voor Ali. Beetje trainen en zwemmen en Mahya kwam nog even langs. We besloten om samen nog te eten met Ricky en Fabian erbij en daarna weer terug te gaan. Maandagochtend vertrok Ali vroeg richting het vliegveld. Zijn plan was namelijk om 3 dagen in Bangkok door te brengen en daarna door te reizen naar Teheran waar hij zijn familie weer ontmoet na enkele jaren. Mijn plan was om eerst in de bussineslounge van het hotel op mijn gemak mijn gids door te nemen om een plan te maken hoe ik 2 wkn alleen wil gaan reizen. Maandag 21 juli, Ali is op weg naar Bangkok en ik heb mijn plan gemaakt. Ricky was zo aardig om mij bij hem te laten crashen. Hij had al een couchsurfer, Ruby, dus we gingen in de avond naar de Chowkit Market. Hier heb ik een nationaal gerecht geprobeerd, Laksa, een soort vissoep met noodles. Het was OK, maar niet heel bijzonder. Daarna door naar een park waar we een mooi uitzicht hadden op de stad by night. 4 elementen stonden centraal voor mijn komende 2 weken: Singapore, Cameron Highlands, Taman Negara en Perhentian Islands. What's it gonna be?