Gili Trawangan - Reisverslag uit Capipisa, Filipijnen van Sharvien Sahai - WaarBenJij.nu Gili Trawangan - Reisverslag uit Capipisa, Filipijnen van Sharvien Sahai - WaarBenJij.nu

Gili Trawangan

Blijf op de hoogte en volg Sharvien

01 Januari 1970 | Filipijnen, Capipisa

Maandag 30 Juni. Putu had voor ons geregeld dat we bij ons hotel werden opgehaald om naar Gili Trawangan te gaan. Iedereen die we tot nu toe gesproken hebben zei dat de Gili Islands super tof zijn en dat ze daar allen langer zijn gebleven dan gepland. Goed vooruitzicht voor ons. We werden vroeg opgehaald, rond 07:00 uur. We konden precies de penalty series nog zien van Costa Rica vs. Griekenland. Wow Costa Rica nam ze als een baas en dat zou de volgende tegenstander van Nederland worden. Het was ongeveer een uur rijden naar het vertrekpunt, want we gingen met de Wahana fastboat. In anderhalf uur hadden we de oversteek gemaakt en waren we op Gili Trawangan. In totaal zijn er 3 Gili eilanden. Trawangan is de drukste en daar gaan de meeste backpackers naartoe. Ook staat dit bekend als een partyeiland. Kom maar op zullen we maar zeggen. Eenmaal aangekomen proefde we direct de relaxe sfeer op dit eiland. We liepen naar ons hotel, maar toen we daar bijna waren aangekomen hoorden we in de verte achter ons: Ali?! Bleek dat Gandhi ons kwam ophalen bij de ferry. Hij liep met 2 brazilianen, Andre en Vinny. Zij waren nu onze buren. Eenmaal aangekomen bij het hotel maakten we vrienden met de gasten die daar werkten, Gandhi en zijn matties. Nieuwe bijnamen vlogen voorbij, Salman Khan, Sharukh Khan, Amir Khan...Tuurlijk waarom niet. Ik veranderde mijn profiel in een slagomdraai. Van Braziliaan naar Indier en Bollywoodster. Was maar goed ook want er waren teveel Brazilianen dus zou ik te snel door de mand vallen haha. In de middag lekker op het mooie strand chillen en zwemmen. Sterke stroming zeg! Heel toevallig kwamen we een Nederlands Marokkaanse meid (Fatima) tegen die ook aan het reizen waren. We hebben zeker wel 2 uurtjes lopen chillen. Hele mooie verhalen over van alles en nog wat. Erg boeiend! Daarna ff wat eten. Bleek dat er elke avond een plein was waar allemaal kleine lokale stalletjes, warungs, opgezet werden met lokale eten. Hier gingen we elke avond eten. Het was lekker en goedkoop (standaard). savonds gingen we naar Sama Sama, een reggae bar waar live muziek werd gespeeld. Heel erg leuk en gezellig. Jammer dat het om 23:00 stopte wegens ramadan. Maar daarna verkaste iedereen naar de Irish bar waar een silence disco was. Jammer hier was dat er maar 200 headphones beschikbaar waren en we met veel en veel meer feestgangers waren. Ook was er hier eem groot scherm waar voetbal uitgezonden werd. Dit sloot wel goed aan aangezien om middernacht voetbal begon. Helaas was er de eerste avond geen headphone voor ons beschikbaar dus keken we een halve wedstrijd en gingen we slapen. De volgende dag hadden we 2 fietsen en snorkels gehuurd en gingen we rond het eiland fietsen en op leuke plekken snorkelen. In de avond zelfde als de dag ervoor, Sama Sama en daarna voetbal kijken, Frankrijk vs. Nigeria. De Fransen waren met een groep gekomen maar gelukkig waren alle brazilianen tegen Frankrijk en de meeste niet Fransen waren ook tegen Frankrijk haha. Helaas wonnen ze wel. Woensdag 3 juli hadden we een dag gepland dat we gingen snorkelen tussen de Gili eilanden. Eerst zagen we prachtige vissen en een scheepswrak en daarna zwommen we met zeeschilpadden. Onze tourguide was een baas. Hij kon zeker 20 meter duiken zonder enige hulpmiddelen en dat was nog makkelijk aangezien hij aan ramadan deed. Normaal kan hij nog dieper duiken. Dit keer ging hij duiken om de schilpadden te spotten. We zwommen mef de groep achter hem aan en zagen de schilpadden. Daarna nog een laatste stop om te snorkelen bij koraal en we hadden onze lunch op Gili Air. Daarna werden we teruggebracht naar Gili Trawangan. Het was een leuke groep die we met deze excursie hadden leren kennen. Een Braziliaanse meid (Lodj), een Deense koppel (Matthias, Ana) en een Engelse koppel (Tiry, Joe). Ook gingen onze Braziliaanse matties mee. We besloten om savonds een drankje met elkaar te doen en te chillen. Heel relax en we sloten af in de Irish bar, waar we dit keer wel een headphone hadden. Ali en ik waren weer aan dus gingen we daarna door naar de surfbar. Daarna relax terug naar ons hotel aangezien we de volgende dag alweer naar Bali zouden gaan.