Singapore - Reisverslag uit Raffles Place, Singapore van Sharvien Sahai - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Raffles Place, Singapore van Sharvien Sahai - WaarBenJij.nu

Singapore

Blijf op de hoogte en volg Sharvien

01 Januari 1970 | Singapore, Raffles Place

Dinsdag 22 juli, op naar Singapore met Ishnavin. Navin had me al aangegeven dat hij naar Singapore wilde gaan, dus besloten we samen te gaan met de bus. De bus bleek heel erg comfortabel te zijn, veel ruimte, een oplader en massageknopjes voor de stoel! Ideaal. De reis duurde 5 uurtjes en langs de immigratie en we hebben Singapore bereikt. In eerste instantie lijkt het op KL, alleen dan alles op elkaar gebouwd. We besloten om een vriend van Navin te contacten, Kok Weng. Hij bleek super chil te zijn em bracht ons naar een shopping mall waar we ff konden relaxen. Daarma gingen we door naar onze verblijfadresje, Rani een nicht van Navin was zo vrij om ons bij haar te laten slapen. We hadden geluk hiermee aangezien een overnachting al gauw 15 euro pppn kost voor een hostel. In de avond bracht Rani ons 3en naar een chique restaurant waar we heerlijk gegeten hebben. Ze brouwen hier zelfs hun eigen bier, lekker zeg :p haha! Enig nadeel van ons slaapplek was dat er 6 katten in huis waren, 3 kitten in een kooitje en 3 grotere katten. Normaal nooit wat aan de hand ondanks ik allergisch ben voor deze vrienden, maar nu begon ik steeds meer op de terminator te lijken aangezien mijn oog begon te jeuken. Gelukkig was het de volgende dag weer over. Eerst gingen we een ochtendduik nemen in het zwembad van de condo en daarna besloten we te ontbijten bij de Old Town Coffee en ik probeerde daar Nasi Lemak, rijst gemaakt in kokosnoot met kip saus, visjes en pinda's en uiteraard met Tea Tarikh (Maleisische thee) was geslaagd. Daarna door naar Sentosa Island waar we naar Universal Studio's Singapore gingen. Voor velen niet de moeite waard als je al naar USA bent geweest, maar voor ons dus zeker wel! We kregen VIP kaarten waardoor ee niet in de rij hoefden te staam voor de 5 grootste attracties. De VIP kaartjes kregen we omdat we een verblijf hadden in Singapore (Rani's place) dus geldt alleen voor locals. Nadat we Ijn binnengekomen kwamen we met super veel toeval Darryl tegen, een oud klasgenoot van Navin. Hij was daar samen met een ander hostelgenoot. Met z'n vieren childen we de hele dag.Transformers en The Mummy waren ons favoriet! Daarna zijn we door gegaan naar een ander eiland waar we een grote standbeeld zagen van een leeuw en we sloten af op het strand van Palawan beach. Bij terugkeer kocht ik nog een wijntje om onze host te bedanken. Savonds pizza besteld aangezien we moe waren van de hele dag. Donderdag was mijn laatste dag in Singapore en gingen we richting Marina Bay, de bekendste gebouw in Town. Grote shopping malls liggen ernaast en een mooi uitzicht op de skyline van Singapore, met alle indrukwekkende gebouwen. We besloten om niet omhoog te gaan in de Marina Bay aangezien geen gebruik mochten maken van het zwembad en we niet rondom konden lopen maar op 1 plek moesten blijven. Toch was het gebouw of hotel zelf al indrukwekkend om te zien. Savonds nog even gegeten bij de Chinees en Rani dropte me daarna bij de nachtbus op weg naar Maleisie.