TAO Philippines 1/2 - Reisverslag uit Coron, Filipijnen van Sharvien Sahai - WaarBenJij.nu TAO Philippines 1/2 - Reisverslag uit Coron, Filipijnen van Sharvien Sahai - WaarBenJij.nu

TAO Philippines 1/2

Blijf op de hoogte en volg Sharvien

01 Januari 1970 | Filipijnen, Coron

Het is zondag 8 juni oftewel D-Day. Vandaag begint onze expeditie van Coron naar El Nido. We gaan met een groep eilandhoppen waarbij we 4 nachten slapen in TAO basecamps en 5 dagen zullen genieten in het paradijs. We werden om 08:00 uur bij de 'pier' verwacht. Als de triclycle weer vroeg wat de bestemming was moesten we 'pier' blijven zeggen (zo was ons de avonds ervoor geinformeerd). Eerst nog even afscheid nemen van onze Amerikaanse vrienden en we waren klaar om te vertrekken.
Onze chauffeur wist meteen waar het was. Wij konden in stijl racen met zijn eigen geinstalleerde ghettoblaster in zn tricycle. En ja hoor we waren er in een mum van tijd...
Beetje jammer dat dit dus niet de goede plek was...pfff. Wij nog vaker 'pier' zeggen in de hoop dat hij wel wist waar het was. Gelukkig voor ons zijn er maar 2 pieren op dat eiland dus moest hij wel naar de juiste rijden. Daar zagen we Nel van TAO al staan. De groep had zich verzameld en we konden de boot op. Op de boot kwam er een uitgebreide inspectie met video en al (denk dat ze ons gewoon lauw vonden). En YES, we waren vertrokken.
Gassen met onze TAO boot en op naar het eerste eiland. Stel je eens voor: dr blauwe zee, overgang naar groen water, een witte strand zoals je die op foto's ziet en een eiland voor jezelf. Jep daar waren wij! Het bleek echter dat onze groep nog niet helemaal compleet was. 2 personen waren met een aparte bootje onderweg naar ons en sloten aan bij het ontbijt. Eindelijk was de groep compleet waarmee we 5 dagen dit alles zouden beleven. De groep bestond uit:
Ayman (Tunesie/Frankrijk), Nadja & Thomas (Zwitserland), Bruce (Nieuw Zeeland), Caroline (Frankrijk/Nieuw Zeeland), Elke & Outhe (Duitsland), Maria & Roman (Chili/Australie), Kevin & Zaela & Liiasa (Filipijnen/Saudi Arabie), Jen (Engeland) en natuurlijk Ali & ik van NL. Al gauw begonnen we elkaar te leren kennen en was het gezellig. Iedereen vol energie...de crew bestond uit 8 personen: Jovani, Nel, Marjo, JR, Captain, en nog 3 (staat op mn foto's).